غذاي متنوع با ظاهري زيبا اشتهاي كودكان را باز مي كند


براي ترغيب كودك به غذا خوردن بايد غذاي او را متنوع، خوشرنگ، خوشبو و به صورت اشتها آور تهيه كرده و زمان غذا خوردن را براي او دلپذير و لذت بخش كرد.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهدشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با بيان اين كه كودكان با عادات غذايي بد متولد نمي شوند، ‌اظهار داشت: والدين بايد به خاطر داشته باشند كه اگر كودك گاهي اوقات علاقه به خوردن غذا نشان نمي دهد احتمال دارد كه اين امري طبيعي و ناشي از كاهش موقتي اشتهاي او باشد.
سعيده معاني افزود:‌ والدين اكثر كودكاني كه خوب غذا نمي خورند و بهانه گيري مي كنند، نمي دانند كه كودك آنان در حال تغييرات عادات غذايي در طول زندگي خود مي باشند و اين والدين معمولا با فشار، كودك خود را وادار به غذا خوردن مي كنند يا با شوخي، ادا و حقه غذا را داخل دهان او مي گذارند كه اين اعمال سبب مي شود كودك نسبت به غذا خوردن مقاومت كند و در سال هاي بعد هم دچار مشكلات بيشتر شود.

وي تصريح كرد:‌ مواد غذايي نه تنها از نظر كميت و كيفيت بايد كامل و مناسب باشد بلكه شرايط محيطي كه كودك در آن تغذيه مي شود نيز از نظر رواني مساعد و مطلوب باشد تا كودك از خوردن غذا لذت برده و به آن تمايل نشان دهد.
اين كارشناس تغذيه خاطرنشان كرد: به كودك نبايد به زور غذا داد و محيط بايد آرام باشد و حواس و توجه اش به موضوع ديگري جلب نشود همچنين اگر كودك غذايي را دوست نداشت نبايد آن را از برنامه غذايي حذف كرد بلكه مي توان با تغييراتي و در فرصتي ديگر، آن را امتحان كرد.
معاني گفت: به دليل اين كه مغز فعال و پوياي كودك آماده دريافت همه پيام هاي محيط زندگي و اطرافيان است عادات خوب غذايي هم بايد از سنين پايين به كودك آموزش داده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر