درمان نفروپاتي ديابتي با بهره‌گيري از ذرت بنفش


آنتوسيانين‌هاي موجود درتركيبات ذرت ارغواني رنگ مي‌تواند در آينده به درمان نفروپاتي ديابتي كمك كند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه انجمن فيزيولوژي آمريكايي محققان وزارت غذا و تغذيه و دپارتمان بيوشيمي از دانشگاه‌هاليم كره جنوبي با بررسي فعاليت‌هاي سلولي و ملكولي آنتوسيانين‌هاي ذرت ارغواني يا بنفنش رنگ دريافتند كه اين ذرات مي‌تواند مسيرهاي متعدد درگيرشده در توسعه بيماري نفروپاتي ديابتي را مهاركرده و به درمان آن كمك كند.
براساس اين گزارش محققان با انجام آزمايشات خود و بررسي اثر ذرت بنفش روي سلول‌هاي اندوتليال كشت شده تحت شرايط هايپرگلايسمي كليه بر بافت كليه موش‌هاي ديابتي در شرايط آزمايشگاهي مشاهده كردند عملكرد زيستي آنتوسيانين‌هاي موجود در تركيب اصلي ذرت ارغواني مي‌تواند در مقابل عوامل مهمي كه منجر به نفروپاتي ديابتي مي‌شوند از كليه‌ها محافظت كند.
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه اثر حفاظتي توسط ذرت بنفش عليه سلول‌هاي مزانژيال فعال مي‌تواند روش‌هاي درماني خاصي را پديد آورد و گلومرولونفريت وابسته به ديابت و التهاب كليه را هدف قرار دهد و در نهايت مكمل‌هاي ذرت بنفش رنگ مي‌توانند يك استراتژي مهم در جلوگيري از بيماري عروق كليوي ناشي از ديابت نوع 2 محسوب شود.
گفتني است نفروپاتي ديابتي به بيماري كليوي ثانوي بيماري ديابت گفته مي‌شود كه در اين بيماري عملكرد كليه‌ها در اثر ديابت كليه دچار اختلال شده و پروتئين دفع مي‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر