مصرف تنقلات ناسالم، زمينه ساز بيماري هاي قلبي عروقي است

 چربي موجود در اكثر تنقلات از نوع چربي هاي جامد با اسيد چرب ترانس بالا است كه منجر به افزايش كلسترول خون مي شود و مي تواند زمينه را براي بيماريهاي قلبي فراهم كند.
سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ بيان كرد: امروزه به دليل تبليغات گسترده تلويزيوني، پيروي از فرهنگ غذايي غربي و دوري از تنقلات و غذاهاي سنتي مسئله چاقي و اضافه وزن و به دنبال آن بيماري هاي قلبي و فشار خون روز به روز در حال گسترش است.
دكتر زهرا عبداللهي افزود:‌ انواع كيك ها و بيسكوئيت ها، انواع چيپس ها، پفك، اسنك هاي آماده، ساندويچ هاي سوسيس و كالباس، سانديس و آبميوه هاي صنعتي و بستني هاي يخي و يخمك و بستني هاي رنگي ميوه اي از ميان وعده هاي ناسالم به حساب مي آيند كه مصرف بي رويه آنها براي سلامتي بسيار خطرناك است.

وي تصريح كرد: نمك تركيبي كه به منظور ايجاد مزه و همچنين به عنوان نگهدارنده به اكثر فرآورده هاي صنعتي افزوده مي شود، افزايش فشار خون و به همراه آن آسيب هاي قلبي عروقي و كليوي را به دنبال دارد.
اين متخصصص تغذيه خاطرنشان كرد: رنگ هاي خوراكي نيز گروه ديگري از افزودني ها هستند كه به انواع دسرها و بستني ها اضافه مي شوند، اين تركيبات به ويژه انواع مصنوعي آن مي توانند اختلال در تمركز و يادگيري و در گروهي از كودكان اختلالي به نام بيش فعالي را موجب شوند و از سوي ديگر مي توانند در بعضي از افراد ايجاد آلرژي كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر