شكلات براي كاهش وزن مفيد است


شكلات‌ها حاوي مواد تشكيل‌دهنده‌اي براي كاهش وزن هستند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، اين تحقيق نشان مي‌دهد كه كساني كه چند بار در هفته شكلات مي‌خورند، لاغرتر از كساني هستند كه گاهي اوقات آن را مصرف مي‌كنند.
براساس اين گزارش دانشمندان با مطالعه رژيم غذايي روي 1000 نفر با ميانگين سن 57 سال به اين نتيجه رسيدند كه اگرچه شكلات مقدار زيادي كالري دارد ولي حاوي مواد تشكيل دهنده‌اي است كه به كاهش وزن بدن كمك مي‌كند.
اين گزارش مي‌افزايد خوردن شكلات به صورت مكرر بسيار مهمتر از مقدار مصرف آن است.
اين گزارش حاكي است تحقيقاتي كه پيش‌تر در مورد شكلات انجام گرفته است نيز مؤيد اين مسئله است كه شكلات براي قلب خوب است و كلسترول خون را هم پايين مي‌آورد و دليل محافظت از رگ‌هاي خوني با شكلات احتمالاً وجود ماده‌اي به نام پلي فنول است كه باعث ازدياد اكسيدنيتريك در خون مي‌شود و از گرفتگي عروق جلوگيري مي‌كند و مقدار رسوبات در عروق را كاهش مي‌دهد.
مطالعات اخير نشان مي‌دهد كه افرادي كه براي فرار از چاقي حتي به شكلات فكر هم نمي‌كنند تا آن را نخورند، حريص‌تر مي‌شوند و از لحاظ رواني تضعيف مي‌شوند و به طور ناگهاني بعد از مدتي در خوردن شكلات افراط كرده و در نهايت چاق‌تر مي‌شوند. بنابراين بهترين راه اين است كه شكلات به صورت مكرر ولي با مقدار كم مصرف شود زيرا حاوي مقادير زيادي از قند و چربي است.
بنابراين گزارش دانشمندان اين مطالعه به بررسي انواع شكلات‌ها نپرداخته است و آنها اميدوارند كه در آينده پژوهش‌هاي بيشتري در اين زمينه انجام پذيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر