براي رفع تشنگي در فصل گرما نوشابه هاي گازدار ننوشيد


نوشابه‌هاي گازدار بدترين نوشيدني‌ها به لحاظ ايجاد سوء‌هاضمه و مشكلات گوارشي هستند كه مصرف آن براي رفع تشنگي در فصل گرما توصيه نمي شود.
سعيده معاني كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ انواع دلسترها و ماء‌الشعير كه فاقد مواد افزودني و طعم‌دهنده شيميايي باشند نوشيدني مناسبي در تامين مايعات از دست رفته بدن به شمار مي‌رود.
وي با اشاره به اين كه نوشيدني‌هاي كافئين‌دار هرگز نمي‌توانند جايگزين آب مورد نياز بدن باشند، تاكيد كرد: نوشيدني‌هاي كافئين‌دار مانند قهوه و چاي به دليل كافئين و تئوفيليني كه دارند، ادرارآور هستند و نه تنها آب زياد به بدن نمي‌رسانند بلكه سبب دفع آب مي‌شوند.
اين كارشناس تغذيه آب را بهترين نوشيدني در فصل گرما عنوان كرد و گفت:  آب مفيدتر از آبميوه‌هاي صنعتي با افزودني‌ها هستند و در صورت مواجهه با كم‌آبي و عدم دسترسي به آب سالم آشاميدني نوشيدن هر مايع مانند چاي رقيق، دوغ كم‌نمك، شربت كم‌شيرين توصيه مي‌شود.
وي افزود: مصرف ميوه و سبزيجات بهترين راه براي رفع تشنگي در فصل گرما است و به افراد توصيه مي شود براي جلوگيري از گرمازدگي مصرف ميوه هاي آب دار مانند هندوانه، طالبي و خربزه را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر