واكسيناسيون بدن در مقابله با سرطان‌ها با رژيم غذايي مديترانه‌اي


رژيم غذايي مديترانه‌اي همچون واكسن، بدن را در برابر ابتلاء به انواع سرطان‌ها محافظت مي‌كند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي محققان دانشگاه لاس بالماس با مطالعه روب 11000 نفر از مردمي كه از رژيم غذايي مديترانه‌اي استفاده مي‌كردند و مقايسه با گروه شاهد دريافتند ميزان ابتلاء به انواع سرطان‌ها به ويژه سرطان‌هاي دستگاه گوارش در گروهي كه از رژيم غذايي مديترانه‌اي استفاده مي‌كردند به نحو چشمگيري كاهش داشته است.
براساس اين گزارش پژوهشگران در يك دوره چهارساله با مطالعه بر روي يك جمعيت 11000 نفري كه از رژيم غذايي مديترانه‌اي كه عبارت بود از مصرف ميوه، سبزيجات، حبوبات، ماهي، روغن زيتون و آجيل و مقايسه آن با جمعيتي كه رژيم غذايي غيرمديترانه‌اي همچون الكل و گوشت قرمز استفاده مي‌كنند، به نتايج باورنكردني دست يافتند.
اين گزارش مي‌افزايد: نتايج اين مطالعه نشان داد گروه جمعيت مطالعاتي كه از رژيم غذايي مديترانه‌اي بهره مي‌بردند طول عمر بيشتري داشته و اميد به زندگي در اين گروه نيز بالاتر بوده است.
همچنين ابتلاء انواع بيماريهاي مزمن و سرطان‌ها در گروهي كه از رژيم غذايي غيرمديترانه‌اي استفاده مي‌كردند، 3/2 برابر بيشتر از گروه اول بود.
براساس اين گزارش، پزشكان معتقدند بروز بسياري از بيماري‌هاي نوپديد و بازپديد به ويژه انواع سرطان‌ها و بيماري‌هاي صعب‌العلاج به جهت رفتارهاي غلط تغذيه‌اي و تغذيه در محيط پراسترس ايجاد مي‌شود و به جاي تلاش براي كشف داروهاي جديد و پيچيده مي‌بايست با آموزش همگاني به اصلاح رفتار تغذيه‌اي افراد و ارتقاء بهبود كيفيت زندگي آنها پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر