خريد مواد غذايي را با دقت و وقت کافی انجام دهيد



هنگامی که قصد خریداری مواد غذایی را دارید به دقت موارد اصول بهداشتي را مد نظر بگيريد و براي خريد مواد غذايي عجله نكنيد تا مواد غذايي سالم و بهداشتي خريداري كنيد.
به گزارش وب دا، كارشناس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان هرمزگان با توصيه به خريد مواد غذايي در مراكز معتبر و داراي فعاليت صنفي گفت: مواد غذايي بايد مراكز معتبر  كه داراي پروانه كسب و فعاليت هستند خريداري شود  و به خصوص  مواد غذایی خام، خصوصا موادی که در کوتاه مدت فاسد می شوند.
اکرم احمدی زاده با تاكيد به رعايت موارد بهداشتي بسته بندي مواد اظهار كرد: دقت شود بسته بندی ماده غذایی آسیب ندیده باشد به خصوص بسته بندی مواد غذایی منجمد باید سالم باشد و نشانه های خروج انجماد و انجماد مجدد در بسته بندی ها مشاهده نشود.
وی تاكيد كرد: مواد غذایی غیر بسته بندی شده و خام را تازه انتخاب کنید و سعی کنید کیفیت ظاهری آن مانند بو، رنگ و سلامت فرم آنها، در بهترین وضعیت طبیعی باشد.
وي با هشدار به خريد مواد غذايي فله اي ابراز داشت : از خرید مواد غذایی فله نظیر چیپس، رب و خیارشور خودداری نمایید. زیرا به دلیل مشخص نبودن محل تولید و زمان انقضاء مصرف می تواند سلامت مصرف کنندگان را با مخاطرات جدی روبه رو سازد.
اين كارشناس با توصيه به اين نكته كه براي خريد مواد غذايي وقت بگذاريد و موارد بهداشتي همچون تاريخ توليد، انقضا، نام كالا و نشاني كارخانه، پروانه ساخت و بهره برداري از وزارت بهداشت توجه شود، بيان كرد: هنگامی که قصد خریداری مواد غذایی را دارید به دقت موارد اصول بهداشتي را مد نظر بگيريد و براي خريد مواد غذايي عجله نكنيد تا مواد غذايي سالم و بهداشتي خريداري كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر