رژیم، هنر خوب تغذیه کردن


رژیم عبارت است از تعادل غذای روزانه، نه خوردن چند دانه قرص یا شربت تلخی که اشتها را کم می کند.
به گزارش خبرنگار بهداشت  و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از مردم به محض اینکه اسم رژیم می آید به خود می لرزند و تصور می کنند که رژیم عبارت است از کسر غذا تا حدی که بدن از وزن معمولی و لازم خود نیز کمتر شود.
بعضی خیال می کنند که رژیم عبارت است از خوردن چند دانه قرص یا شربت تلخی که اشتها را کم می کند در حالی که اصل چنین نیست.
رژیم عبارت است از تعادل غذای روزانه و آن کس که رعایت رژیم روزانه را می کند نه تنها سلامت خود را از دست نمی دهد، بلکه همیشه شاداب و سرزنده است.
به طور خلاصه رژیم هنر خوب تغذیه کردن می باشد.
برای معالجه چاقی متدهای زیادی توصیه و تجویز گردیده، ولی هر کدام از این رژیم ها به ریشه چاقی که همان کبد است اگر توجه نداشته باشند، به زودی شکست می خورند.
در رژیمی که برای لاغر شدن می گیرید باید ابتدا کاری کنید که کبد شما کاملا استراحت کند، زیرا غذاهایی که چاقی می آورند مانند: چربی، گوشت و روغن های مایع و میوه های روغنی، شیر، پنیر، کره، تخم مرغ، برنج، انجیر، خرما، کشمش، و سیب زمینی باعث می شوند که کبد به کار افتاده و خسته شود.

** این چند نکته را خوب به خاطر بسپارید:
1. در محیطی آرام بخش غذا را آهسته بخورید
2. در هر غذا از پروتئین های درجه یک بچشید و بخورید.
3. مصرف هیدرات دو کربن ها (مواد نشاسته ای و قندی) را به حداقل برسانید و سعی کنید غذا را بیشتر بجوید، عمل جویدن غذا اجازه می دهد که به مرکز سیری که (هیپوتالاموس) قرار گرفته است علامتی بدهد و اعلام کند که گرسنگی برطرف شده و شما بیش از حد نخورید.
صبحانه را با یک لیوان آب میوه تازه شروع کنید و نیم ساعت قبل از شام یک آب میوه یا سبزی یا آب گوجه فرنگی بنوشید و استراحت  کنید.از سالاد و سبزی ها استفاده کنید.
از گوشت های سرخ شده بپرهیزید و از سبزی هایی مانند کاهو، شاهی، کاسنی و کاهو پیچ دریغ نکنید.
گوشت و ماهی وقتی با سالاد سبزی ها که با روغن مایع نباتی تهیه شده باشد، همراه شود، متابولیسم بازال را بیدار کرده و شما را از اضافی وزن راحت می کند، بدون اینکه از گرسنگی رنج ببرید.
توصیه می شود، ورزش را فراموش نکنید و از ورزش هایی چون، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری استفاده کنید، زیرا بهترین وسیله کنترل وزن بدن می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر