زنان باردار، ميوه و سبزيجات تازه را در برنامه غذايي خود قرار دهند

 توصيه مي شود به جای مصرف آبمیوه، از خود میوهها استفاده کنید و به جای مصرف برنج سفید، از عدس پلو، لوبیا پلو، سبزي پلو و موارد مشابه استفاده کنید.
 به گزارش وب دا، كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان هرمزگان با اشاره به نقش تغذيه در دوران بارداري در روند بارداري سالم اظهار كرد: زنان باردار استفاده از میوههای نظیر سیب، هلو و گلابی که قند کمتری دارند و محدود کردن میوههای شیرین مانند انگور، خربزه و انجیر را در برنامه غذايي خود داشته باشند، زيرا از راههای کاهش مصرف مواد قندی و نشاستهاي است.
لادن صديق با اشاره به خودداری از مصرف دسرهاي شيرين پس از صرف غذا توصيه كرد: استفاده از نانهای سبوسدار بجای نانهای فانتزی (نان سنگک بیش از سایر نانها سبوس دارد) در كاهش مواد نشاسته اي موثر است.
وی سبزی خوردن، سبزیهای محلی یا سالاد همراه غذا را از راه هاي افزايش فيبر عنوان كرد و افزود: میوههای تازه را بعنوان میان وعده مصرف كنيد و به جای نانهای سفید از نانهای سبوسدار استفاده کنید.
كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان هرمزگان با توصيه به اين نكته تغذيه اي زنان بارداركه قبل از شروع غذا، سالاد شامل كاهو، كلم، گل كلم، گوجه فرنگي، خيار، هويج و كرفس میل کنند، ياد آور شد: توصيه مي شود به جای مصرف آبمیوه، از خود میوهها استفاده کنید و به جای مصرف برنج سفید، از عدس پلو، لوبیا پلو، سبزي پلو و موارد مشابه استفاده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر