مغناطيس درماني براي بهبود علائم افسردگي

 استفاده از تكنيك مغناطيس درماني مي‌تواند اثرات مثبتي در معالجه بيماران افسرده و مبتلا به وزوز گوش داشته باشد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، محققان مركز پزشكي دانشگاه لويولا با انجام مطالعات خود بر روي افراد افسرده مبتلا به وزوز گوش دريافتند كه شكل جديدي از روش غيرتهاجمي مغناطيس – درماني علاوه بر ايجاد مزايايي براي افراد مبتلا به وزوزگوش، مي‌تواند در كاهش علائم افسردگي نيز مؤثر باشد.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است درمان با تحريك مغناطيسي ترانس كرانيال (TMS)، پالس‌هاي كوتاهي از ميدان مغناطيسي به مغز مي‌فرستد كه باعث تحريك سلول‌هاي مغزي شده و به نظر مي‌رسد اين تغييرات در مغز به نفع بيماراني باشد كه دچار افسردگي مزمن هستند.
براساس اين گزارش محققان افزودند كه طي اين پروتكل درماني، هر بيمار پنج درمان 40 دقيقه‌اي را در هر هفته و براي  4 تا 6 هفته تجربه مي‌كند و در طول دوره درمان توسط پزشك خود سه بار و يا بيشتر مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

به گفته محققان حدود 12 درصد از افراد مبتلا به وزوزگوش مزمن از افسردگي و اضطراب هم رنج مي‌برند و مطالعات قبلي نشان داده‌اند كه TMS‌ مي‌تواند براي بيماران مبتلا به وزوز گوش مفيد باشد ولي اين مطالعه براي اولين بار به بررسي بيماراني پرداخته است كه داراي هردو علائم تضعيف كننده وزوز گوش و افسردگي هستند.
گفتني است استفاده از اين روش به بي‌حسي و آرام بخش نيازي نداشته و بيمار بلافاصله پس از انجام آن مي‌تواند فعاليت‌هاي طبيعي مانند رانندگي را آغاز كند و طي اين درمان دچار فراموشي و تشنج نيز نمي‌شود و عوارض جانبي اين روش در حد سردرد خفيف و يا سوزش پوست سر است.
شايان ذكر است وزوز گوش درك صداهايي بدون هيچ منبع خارجي شامل صداي زنگ، خش خش، سوت و غيره در يك و يا هردو گوش بوده كه درك اين صداها مي‌تواند در افراد افسرده صورت گيرد و علاوه بر آن برخي از داروهاي ضدافسردگي نيز مي‌توانند باعث ايجاد وزوز گوش شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر