مصرف بي خطر كروم

براساس تحليل دكتر آندرسون ، حتي رژيم هاي غذايي متعادلي كه توسط متخصصان تغذيه طراحي شده است حاوي كم تر از پنجچاه ميكروگرم و به طور متوسط در حدود پانزده ميكروگرم كروم به ازاي هر هزار كالري مي باشد ، كه به مراتب كم تر از 120 ميكروگرم توصيه شده است.
تصور مي شود كروم سه ظرفيتي كه در غذاها و مكمل ها وجود دارد، كاملاً بي خطر است . دكتر اندرسون مي گويد:« بي خطر بودن دوزهاي تا دويست ميكروگرم در روز كاملاً اثبات شده است و بررسي هاي جديد نشان مي دهد كه مصرف مقادير تا هزار ميكروگرم در روز فاقد اثرهاي سمي است . ما هنوز نتوانسته ايم يك دوز خطرناك براي كروم را به اثبات برسانيم ، زيرا سميت هيچ كدام از دوزهاي تجويز شده تاكنون ثابت نشده است . »
با اين حال ، هنوز بهتر است مقادير بيش از دويست ميكروگرم در روز از مكملهاي بدو نظارت پزشك مصرف نشود.
از سوي ديگر ، اگر شما در محيطي آلوده به تركيبات حاوي كروم كار كنيد ، سعي خواهيد كرد خود را از غبار آن دور نگه داريد . كروم صنعتي ، كه كاملاً متفاوت از كروم موجود در غذاهاست ،‌سمي مي باشد.
افراد مبتلا به ديابت كه كروم مصرف مي كنند بايد تحت نظارت پزشكي باشند ، چرا كه همگام با پايين افتادن قند خون ممكن است لازم باشد دوز انسولين كاهش يابد.

در بسياري از بررسي هاي دقيق انجام شده در مورد فوايد كروم ، از پيكولينات كروم ،‌شكلي از كروم كه به آساني جذب مي شود ، استفاده كرده اند. نيكوتينات كروم و اشكال آمینو اسیدی کروم نسبت به پیکولینات کروم جذب کمتری دارند، اما می توانند مقادیر کافی از این ماده معدنی را تأمین کنند. شکلی از کروم که کم ترین قابلیت جذب را دارد کلرید کروم است ، که در برخی از مکمل های مولتی ویتامین / مینرال یافت می شود. این شکل از کروم به سایر ترکیبات موجود در غذاها متصل می شود و بیش تر غیر قابل جذب می گردد.
گاهی اوقات کروم را به صورت عامل تحمل گلوکز (GTF) می فروشند، که ترکیبی از کروم ، اسید نیکوتینیک (شکلی از نیاسین) و اسیدهای آمینه است. دکتر آندرسون می گوید که GTF از لحاظ ترکیبی بسیار متغیر بوده است و بنابراین منبع قابل اعتمادی از کروم نیست. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر