مصرف بی خطر مس

مس اغلب در مکمل های مولتی ویتامین مینرال وجود دارد. به گفته دکتر کلوی ، اگر شما می خواهید مس اضافی را از این طریق تامین کنید ، باید به دنبال مکملی باشید که حاوی 5/1 تا سه ميلي طرم كلريى مس يا سولفات مس باشد.
دکتر کلوی می افزاید :« من ترجیح می دهم مردم مس مورد نیازشان را از غذاها به دست بیاورند.»
تعداد کمی از مردم تنها از طریق رژیم غذایی بیش از دو میلی گرم مس در روز به دست می آورند، و تعداد زیادی از مردم کم تر از 5/1 میلی گرم مس در روز مصرف می کنند، مقداری که دکتر کلوی آن را حداقل ممکن در نظر می گیرد.
مصرف مقادیر زیاد مس موجب مسمومیت (به احتمال زیاد تهوع) می شود ، لذا به اعتقاد دکتر کلوی دلیل مناسبی برای مصرف بیش از سه میلی گرم مس در روز وجود ندارد.
روی ، توانایی بدن برای جذب مس را مختل می کند، به همین دلیلی متخصصانی که مکمل های روی را تجویز می کنند اغلب همزمان با آن مصرف مس اضافی را نیز ، با نسبت یک میلی گرم مس به ازای ده میلی گرم روی ، توصیه می کنند. بنابراین اگر شما پانزده میلی گرم (مقدار نیاز روزانه) روی مصرف می کنید باید 5/1 میلی گرم مس اضافی در روز دریافت کنید. مصرف مکمل های مس در بیماری ویلسون قطعاً غیرمجاز است؛ بیماری ویلسون یک بیماری ارثی است که موجب انباشته شدن مس در کبد می شود. 

منبع:  ویتامین ها - ترجمه دکتر حسین حقیر - نشر آفرینگان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر