مصرف بی خطر منگنز

به گفته دکتر فریلند – گریوز ، بررسی ها نشان می دهند که مصرف تا 10 میلی گرم منگنز در روز بی خطر می باشد. وی می افزاید که نیازی به مصرف بیش از 5/3 تا پنج میلی گرم در روز نیست.
برای بدست آوردن منگنز مورد نیاز به مواد غذایی ای روی بیاورید که می توانند مقادیر کافی از این ماده و سایر مواد معدنی کمیاب را در اختیار شما بگذارند. دکتر فریلند – گریوز می گوید: «آب کمپوت آناناس یکی از بهترین منابع است، که در هر فنجان آن حدود سه میلی گرم منگنز وجود دارد.»
برخی از مکمل های مولتی ویتامین/مینرال حاوی منگنز هستند. به گفته دکتر فریلند – گریوز ، اگر شما تصمیم دارید از مکمل حاوی منگنز استفاده کنید، باید به دنبال مکملی باشید که حاوی بیش از دو میلی گرم کلرید منگنز ، یعنی قابل جذب ترین شکل منگنز ، نباشد. مکمل های خالص منگنز نه در دسترس است و نه مطلوب ، زیرا مصرف بیش از حد منگنز می تواند سمی باشد.
مکمل های کلسیم ممکن است موجب اختلال در توانایی بدن برای جذب منگنز شوند. در یک بررسی، دوز هشتصد میلی گرمی کلسیم مانع جذب منگنز شد. به گفته دکتر فریلند – گریوز ، به همین دلیلی چنانچه شما از مکمل های کلسیم استفاه می کنید، غذاهای غنی از منگنز را باید در ساعت های دیگری از روز مصرف کنید. او همچنین پیشنهاد می کند که مصرف کلسیم جدا از مکمل مولتی ویتامین / مینرال حاوی منگنز صورت بگیرد.
مسمومیت با منگنز در تماس صنعتی با این ماده معدنی و در افرادی که آب کاملاً آلوده به آن را می نوشند ، دیده می شود. مقادیر زیاد منگنز می تواند موجپب علائمی شبیه به بیماری پارکینسون شود، از جمله لرزش ، راه رفتن سخت و کُندی حرکات. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر