تأثير معجزه آساي ويتامين D و كلسيم

مصرف ويتامين D‌به طور همزمان با كلسيم ميزان مرگ و مير در سالمندان به ويژه زنان سالمند را كاهش و اميد به زندگي را افزايش مي‌دهد.
به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل از نشريه غدد درون ريز و متابوليسم باليني،محققان دانشگاه آرهوس دريافتند كهويتامين D‌ به همراه كلسيم، مرگ و مير را در سالمندان كاهش مي‌دهد و اثرات بسيار سودمندي بر روي سلامت عمومي بدن آنها دارد.

براساس اين گزارش دانشمندان با انجام 8 آزمايش تصادفي در طول 3 سال روي بيش از 1000 فرد سالمند كه 90 درصد آنها زن بودند، به اين نتيجه رسيدند كه مصرف ويتامين D‌ و مكمل‌هاي كلسيم براي افزايش طول عمر سالمندان مفيد است.

نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است كه مرگ و مير در افراد مورد مطالعه در اين پژوهش در مقايسه با گروه شاهد 29 درصد كاهش يافت.

گفتني است پيش‌تر تحقيقاتي درخصوص تأثير كلسيم و ويتامين D  در كاهش خطر شكستگي‌هاي خود بخود در سالمندان ثابت شده بود اما طي اين پژوهش مصرف اين دو ماده به طور همزمان علاوه بر اين باعث افزايش طول عمر مفيد نيز در آنها مي‌شود.

دكتر لارس رجنمارك سرپرست اين مطالعه افزود، اين بزرگترين مطالعه‌ايست كه تا بحال اثر كلسيم به همراه ويتامين D‌ را اين گونه بررسي كرده است و اميد است در آينده‌اي نزديك شاهد مطالعات بيشتري در اين زمينه باشيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر