نان سبوس دار خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و گوارشی را کاهش می دهد


نان سبوس دار خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و گوارشی را کاهش می دهد.
به گزارش وب دا، کارشناس مسئول امور غذایی با تاکید در خصوص استفاده از نانهای سبوس دار نسبت به نان سفید افزود: نانهای سبوس دار منبع مناسبی از برخی مواد معدنی بوده که در صورت انجام تخمیر کامل برای بدن قابل استفاده خواهد بود.
مهندس فاطمه علیان تصریح کرد: نان های سبوس دار غنی از فیبر هستند که وجود آن در رژیم غذایی باعث تنظیم قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.
وی با اشاره به اینکه نان سبوس دار با افزایش حرکات سیستم گوارشی باعث هضم غذا شده و از یبوست جلوگیری می کند، ادامه داد: این نان با کاهش جذب چربی موجب کاهش چربی خون و کلسترول تام نیز می شود.
وی اظهار داشت: نان سبوس دار با دارا بودن منبع فیتواسترول ها سبب کاهش کلسترول بد تا میزان ده درصد می شود و بعلت جذب آب با ایجاد احساس سیری در رژیم غذایی، اثرات مثبتی در کاهش وزن افراد دارد.
وی در پایان اذعان داشت: وجود سبوس در نان باعث تخمیر بهتر و بالا رفتن کیفیت و ماندگاری نان شده و همچنین افزایش سبوس  آرد باعث افزایش جذب آب و بهبود عطر و طعم نان می شود.
گفتني است:‌ فیتواسترول ها، از گروه استرول هاست که منشاء گیاهی داشته و از نظر ترکیبات ساختمانی بسیار شبیه به کلسترول است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر