مبتلایان به زخم معده، غلات سبوس دار مصرف کنند


 در بیماری زخم معده، مصرف تمام غلاتی که بدون چربی فرآوری می شوند، مجاز است و با مصرف حداقل نیمی از غلات روزانه به صورت سبوس دار می توان از بروز عوارض این بیماری جلوگیری کرد.
به گزارش وب دا، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: زخم معده در اثر عفونت یا ناهنجاری های شیمیایی و عصبی که سبب اختلال در مقاومت مخاط معده می شوند، به وجود می آید و شایع ترین علت پیدایش آن نیز عفونت "هلیکوباکترپیلوری" است.
سمانه عزیزی افزود: علاوه بر تاثیر مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند آسپرین، بروفن و ناپروکسن در ایجاد زخم معده، التهاب معده و زخم های ناشی از استرس نیز از دیگر عوامل تشدید کننده این بیماری هستند.
وی با بیان اینکه در دهه های اخیر بر نقش عوامل تغذیه ای در درمان بیماری های گوارشی تاکید ویژه ای شده است، ادامه داد: بر اساس مطالعات، مواد غذایی حاوی فیبرهای محلول ماند جو و حبوبات، سبزیجات و میوه جات سبز و نارنجی رنگ و انواعی مانند سیب، کرفس، پیاز، زغال اخته و کدو که حاوی فلاونوییدها هستند، همگی در کاهش پیشرفت زخم های معده موثر هستند.
این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: در صورت عدم تحمل میوه ها و سبزیجات خام در این افراد، بهتر است به صورت پخته مصرف شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر