در 2 هفته آینده این تغییرات كوچك را در ذهن ایجاد كنید

اصلاح عادت‌های غذایی كه از كودكی با ما بوده‌اند، كار یك روز و 2 روز نیست اما اگر برای این كار واقعا مصمم شده‌اید، می‌توانید این پروژه بلندمدت را با كم كردن روغن كلید بزنید.
برترین مجله اینترنتی ایران


روغن را اینجوری مصرف كنید

برترین ها:  اصلاح عادت‌های غذایی كه از كودكی با ما بوده‌اند، كار یك روز و 2 روز نیست اما اگر برای این كار واقعا مصمم شده‌اید، می‌توانید این پروژه بلندمدت را با كم كردن روغن كلید بزنید. می‌توانید همین امروز به یك مغازه ظرف‌فروشی بروید و یك قطره‌چكان مخصوص روغن را تنها 3، 4هزار تومان بخرید و یك برس مویی سایز متوسط هم تهیه كنید. با داشتن این 2 وسیله می‌توانید به شكل محسوسی مصرف روغن را كم كنید. برس به شما كمك می‌كند كه بدون ریختن روغن زیاد تنها كف قابلمه را چرب كنید و با ظرف روغن می‌توانید درست روی همان بخش از غذا كه نیاز به چرب شدن دارد، روغن بچكانید البته برای سالم‌تر شدن رژیم‌تان می‌توانید از روغن كنجد كه برای سرخ كردن هم قابل استفاده است كمك بگیرید. گرچه این روغن كمی گران‌تر از روغن‌های معمولی است اما مطمئن باشید كه با كمك همان ظرف‌های مخصوص روغن و بهینه كردن مصرف آن، فشار چندانی هم به جیب‌تان نخواهد آمد.



سراغ دوستان 6-5 سال قبل بروید

به 6-5 سال قبل برگردید. در این نیم دهه، چه كسانی در زندگی شما نقش پررنگی داشته‌اند كه در حال حاضر از آن‌ها بی‌خبرید؟ اگر از برخی دوستان نزدیك خودتان یا خانواده‌تان 6-5 سال است كه خبر ندارید، سعی كنید این دوستان عزیز‌ و قدیمی را دوباره به زندگی‌تان بیاورید. قبول داریم كه كار و مشغله زیاد اجازه نمی‌دهد كه مثل سال‌های قبل به دوستان‌تان نزدیك بمانید؛ اما نباید فرصت همین دیدار‌های گه‌گاه را از دست بدهید. پس در این 2 هفته سعی كنید تنها یكی، 2 نفر از آن دوستان قدیمی را دوباره به زندگی‌تان بیاورید و یك دور همی ترتیب دهید و خاطره‌های قدیمی را دوباره تازه كنید.


به زندگی‌تان رنگ بپاشید

نه می‌گوییم بینی‌تان‌ را عمل كنید و نه این‌كه وزن‌تان را كم و زیاد كنید؛ این 2 هفته، هفته رنگ‌ها هستند. یك رنگ تازه را وارد زندگی‌تان بكنید و سعی كنید با آن به ظاهرتان جان دهید. اگر تمام روز را با لباس‌های تیره می‌گذرانید، پیشنهاد ما این است كه  این 2 هفته یك مقنعه رنگی سر كنید یا با یك شال سفید به چهره‌تان جان بدهید. فكر نكنید كه این رنگ‌ها سن و سال می‌‌شناسند؛ با انتخاب لباسی كه به سن و موقعیت اجتماعی‌تان بخورد، می‌توانید هم از شادابی رنگ‌های تازه كمك بگیرید و هم متناسب با شان‌تان لباس بپوشید. فراموش نكنید رنگ مد این روزها قرمز گوجه‌ای است!



یك روز در هفته با همسرتان قرار 2نفره بگذارید

بستگی به سبك زندگی مشترك‌تان دارد. شایدان مدام به مهمانی‌های خانوادگی بروید اما سال‌ها باشد كه طعم یك قرار به سبك قرارهای نامزدی‌تان را نچشیده باشید. یادتان نرود كه برای این ملاقات‌ها، فصلی بهتر از این پیدا نمی‌كنید. می‌توانید این 2 هفته را به یادآوری خاطرات‌تان اختصاص دهید. دوباره به خیابان‌ها، پارك‌ها و تمامی مكان‌هایی كه در دوره نامزدی‌تان بارها رفته‌بودید و برای‌تان یادآور قول و قرار‌های زیبا و لحظه‌های عاشقانه‌است سری بزنید. روی همان صندلی‌ای كه چند سال پیش نشسته بودید و استرس‌های قبل از ازدواج را با هم قسمت می‌كردید بنشینید و دوباره در همان خیابانی قدم بزنید كه روز‌های اول قدم می‌زدید. دل‌تان نگیرد‍ طبیعی است كه زندگی امروز‌تان با زندگی آن روز‌ها تفاوت‌های زیادی پیدا كرده باشد و حتی خسته‌تر یا جدی‌تر شده باشد. هیچ اشكالی ندارد‍! شما دیگر 20 ساله نیستید و قرار هم نیست كه مثل قبل زندگی كنید بلكه می‌توانید با چنین قرار‌هایی، دوباره یاد عاشقی‌تان بیفتید و قدر امروز‌تان را بدانید.




كثیف‌ترین و فراموش شده‌ترین گوشه خانه را نو كنید

در هر خانه‌ای گوشه‌های فراموش شده‌ای هست كه سال به سال یادشان نمی‌افتید و به خاطر همین كهنه و كثیف می‌شوند. یكی از این گوشه‌ها، زیر و پشت اجاق گاز شماست كه اگر همین حالا نگاهی به آن بیندازید، می‌بینید كه پر از روغن و خرده‌غذا شده. گاز را جلو بكشید و سعی كنید كه سرامیك‌ها را حسابی تمیز كنید. شاید گوشه‌های كابینت‌تان هم به دلیل این بی‌توجهی آسیب دیده‌باشند، پس بد نیست فكری به حال «ام‌دی‌اف» كابینت‌های كنار گاز هم بكنید.


روزی نیم ساعت راه بروید

پیاده‌روی كنید! پیاده‌روی كنید! پیاده‌روی كنید! این موضوع حرف تازه‌ای نیست و قطعا در جواب این حرف می‌گویید كه با كدام وقت؟ اما وقتی ما شما را به این فعالیت دعوت می‌كنیم، فكر همه چیز را كرده‌ایم. ما از شما انتظار داریم كه در این 2 هفته تنها نیم ساعت در روز راه بروید و آن‌هم درست در وقت‌های تلف شده‌تان. اگر با ماشین خودتان سركار می‌روید، می‌توانید ماشین را چند كوچه پایین‌تر پارك كنید و 15دقیقه در زمان رفتن سركار و 15دقیقه هم در زمان برگشت راه بروید. اگر هم با تاكسی می‌روید، می‌توانید فقط یك ایستگاه جلوتر پیاده شوید و در همین زمان راه بروید. قرار نیست این پیاده روی باعث شود كه دیر به سركارتان برسید بلكه می‌توانید صبح‌ها فقط نیم‌ساعت زودتر بیدار شوید و این مشكل را هم حل كنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر