حساسيت شديد غذايي در كودكان شايع‌تر است

BABY_001007.jpg
متخصصان اطفال در يك آزمايش جديد هشدار دادند شدت حساسيت‌هاي غذايي و واكنش‌هاي آلرژيك به برخي از خوردني‌ها مثل شير و تخم‌مرغ در كودكان خيلي بيشتر از تصور قبلي ما است.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين متخصصان در آمريكا دريافتند كه بيش از 70 درصد از خردسالان و كودكان پيش‌دبستاني با سابقه ابتلا به آلرژي‌هاي غذايي در طول يك مطالعه دوره‌اي سه ساله، دچار واكنش‌هاي شديد و جدي آلرژيك به مواد خوراكي حساسيت‌زا مي‌شوند.
ديويد فليشر، متخصص اطفال كه سرپرستي اين مطالعه را بر عهده داشته خاطرنشان كرد: يافته‌هاي ما آشكارا نشان مي‌دهد كه والدين و ساير افرادي كه وظيفه مراقبت از كودكان را برعهده دارند بايد خيلي بيشتر از قبل براي پيشگيري از حساسيت‌هاي غذايي و درمان مناسب اين قبيل واكنش‌هاي آلرژيك مراقبت كودكان و گوش به زنگ باشند.
به گزارش سايت اينترنتي فيزورگ، اين پزشكان هم‌چنين چندين راهكار مفيد براي مراقبان بهداشتي و پرستاران اطفال ارائه كرده‌اند كه به آنها كمك مي‌كند وعده‌هاي غذايي بي‌خطرتر و سالم‌تري را براي كودكان مهيا كنند.
در اين مطالعه كه شرح آن در مجله "اطفال" به چاپ رسيده 512 كودك بين 3 تا 15 ماهه براي يك دوره سه ساله تحت آزمايش قرار داشتند و تمام موارد حساسيت‌هاي غذايي در اين كودكان مورد ارزيابي قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر