5 توصيه غيردارويي براي كمك به هضم غذا


9-174.jpg
يكي از مهم‌ترين وظايفي كه بدن ما بايد هر روز چندين نوبت انجام دهد، فرآيند هضم و جذب مواد غذايي است.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، دليل اصلي اينكه فرآيند هضم و جذب مواد غذايي بايد در طول قسمت‌هاي مختلف دستگاه گوارش به درستي انجام شود‌، جذب ريزمغذي‌هاي ضروري براي بدن است تا به واسطه آن املاح لازم براي رشد و حفظ سلامت بدن به موقع و به ميزان كافي در اختيار تمام بافت‌ها و سلول‌ها قرار بگيرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي هلتي ليونيگ، در اين مقاله پنج نكته مفيد و غيردارويي براي كمك به هضم و جذب بهتر مواد غذايي ارائه شده كه عبارتند از:
- لوازم الكتريكي را خاموش كنيد. تمام ابزار الكتريكي كه مي‌توانند ذهن شما را آشفته كنند مثل تلويزيون، تلفن و رايانه را در حين غذا خوردن خاموش كنيد. هر صدايي به جز يك موسيقي آرام و ملايم را ساكت كنيد. بدن شما براي هضم مناسب و بهتر مواد غذايي به فضايي آرام نياز دارد.
- در وضعيت آرامش و استراحت قرار بگيريد. اگر مي‌خواهيد چيزي بخوريد محل ساكتي را پيدا كنيد، بدن خود را در وضعيت راحت قرار دهيد يعني حتما روي صندلي و پشت به صفحه تلويزيون و رايانه بنشينيد.
- تمركز داشته باشيد. حواس خود را به غذا خوردن جمع كنيد و حتما از اينكه مي‌توانيد غذا بخوريد از خداوند بخشنده سپاسگزاري كنيد و همواره شكرگزار باشيد.
- استرس را از خود دور كنيد. قبل از اينكه اولين قاشق غذا را در دهان بگذاريد چند لحظه آرام و عميق نفس بكشيد و هرگز با عجله و استرس غذا نخوريد.
- لقمه‌هاي خود را زياد بجويد. خوب جويدن غذا براي بهبود عمل بلع و هضم و جذب غذا و پيشگيري از ناراحتي‌هاي گوارشي امري حياتي و الزامي است. هضم خوب انواع مختلف كربوهيدرات‌هاي ساده و پيچيده از دهان آغاز مي‌شود و مستلزم آزاد شدن آنزيم‌هاي لازم در بزاق است. همچنين پروتئين‌هاي حيواني نيز براي اينكه بهتر هضم شوند در داخل معده به ترشحات گوارشي مختلف نياز دارند بنابراين هرچه مدت طولاني‌تري لقمه‌هاي خود را بجويد فرصت بيشتري براي ترشح اين آنزيم‌ها ايجاد مي‌كنيد و در نتيجه عمل هضم و جذب مواد غذايي مختلف خيلي بهتر و مفيدتر در بدنتان انجام خواهد شد.
با رعايت كردن اين نكات نه تنها مي‌توانيد مواد مغذي حياتي را به ميزان كافي به دستگاه‌هاي مختلف بدن خود برسانيد بلكه درعين حال تا حد زيادي از بروز بيماري‌ها و ناراحتي‌هاي گوارشي پيشگيري خواهيد كرد.
انتهاي پيام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر