روغن مايع ذرت و آفتابگردان براي پخت غذاي بيماران قلبي بهترين است



بهترین روغن برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق، روغن مایع ذرت و آفتابگردان برای پخت غذا و خصوصا روغن كانولاوروغن زیتون روی سالاد است.

دكتر فروزان صالحي كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: روغن زیتون ، مغزها و دانه ها، حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند که اگر به میزان متوسط استفاده شوند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کنند.
وي افزود: میوه ها و سبزی ها حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند.
دكتر صالحي با اشاره به اين كه سبزیجات و میوه ها دارای ویتامین زیاد و فیبر بالا هستند، ‌تصريح كرد:  ميوه ها و سبزي ها جزو مهمي از يك رژيم غذايي سالم هستند كه مصرف روزانه و به مقدار كافي آنها مي تواند نقش مهمي در پيشگيري و درمان بيماري هاي مزمني چون ديابت نوع 2، بيماري هاي قلبي عروقي، سكته مغزي، سرطان و چاقي داشته باشد.
به گفته وي، نان های سبوس دار مانند بربري، سنگك و نان جوي سبوس دار حاوی ویتامین زیاد و هم كاهش دهنده چربی خون هستند.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه گفت: مصرف پروتئین سویا منجر به کاهش کلسترول بد خون  و افزایش کلسترول خوب خون می شود.
وي با بيان اين كه مصرف ماهی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت  قلب و عروق قلب دارد،‌ ابراز داشت: فقط ماهی هایی که کباب می شوند و یا با بخار پخته می شوند می توانند موجب سلامتی قلب و عروق شوند، در حالی که ماهی سرخ شده در روغن و در حرارت بالا از این نظر، بی خاصیت خواهد بود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر