هفته ای چقدر ماهی بخوریم؟

اگر می خواهید بدانید هفته ای چقدر ماهی بخوریم تا همیشه سلامت باشید ادامه مطلب را بخوانید.
علی آقاجانی، کارشناس ارشد تغذیه درگفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: وقتی صحبت از غذاهایی می شودکه برای سلامت مفید هستند کمتر کسی به فکر پنیر-شیر، ماست پرچرب می افتند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: اما زمانی که صحبت از باروری به میان می آید لبنیات پر چرب نقش پررنگی پیدا می کنند.

آقا خانی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است زنانی که کمتر از یک بار در هفته لبنیات استفاده می کنند نسبت به زنانی که روزانه بیشتر از 2 وعده لبنیات کم چرب استفاده می کنند 85 درصد بیشتر درخطر ناباروری بر اثر اختلالات تخمک گذاری هستند.

وی در ادامه گفت: چربی های غیر اشباع و اسیدهای چرب امگا 3 برخلاف چربی های ترانس و چربی های اشباع شده برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند.

آقاخانی اظهار کرد: آووکادو- آجیل- تخمه و ماهی های روغنی از جمله سالمون و ماهی تن منابع خوبی برای چربی های مفید به حساب می آیند.

وی تصریح کرد: البته اگر بادار هستید یا تصمیم به بارداری گرفته اید نباید بیشتر از 2 وعده در هفته از ماهی های روغنی استفاده کنيد و علاوه بر این  چربی ها، سطح انسولین خون را نیز تنظیم می کند.

آقا خانی ادامه داد: دیابت یکی از معمول ترین بیماری های است که باعث ایجاد مشکلات بارداری می شود.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده است 2 تا 5 درصد زنان باردار مبتلا به "دیابت بارداری" می شوند و برای متعادل نگه داشتن سطح انسولین خون که قند خون را تنظیم می کند برای حفظ قدرت باروری اهمیت بسیار بالایی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر