رژیم غذایی در ابتلا به 35 درصد سرطان ها موثر است


در سال‌های اخیر شاهد افزایش بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی در کشور هستیم که تغییر در سبک زندگی افراد عامل مهمي در اين افزايش بوده است.
به گزارش وب دا، کارشناس ارشد تغذیه و رژيم درماني دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با اشاره به اين نكته كه کم‌تحرکی و کاهش مصرف میوه‌ها و سبزیجات از دیگر عوامل افزایش این بیماری‌ها است، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی در 35 درصد از کل موارد سرطان ها دخالت دارد.
سمانه عزیزی در رابطه با چگونگي تغيير سبك زندگي افراد ادامه داد: بخش مهمي از اين روند دگرگوني الگوي سلامت جامعه شامل تغيير در الگوهای غذایی افراد مانند مصرف زیاد چربی های اشباع شده است.
وي استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها را در پیشگیری از سرطان مؤثر دانست و اظهار کرد: مواد آنتی‌اکسیدانی مانند کاروتنوئیدها، ویتامین E,C، سلنیوم موجود در سبزیجات برگ سبز، زرد و غذاهای دریایی هستند که با کاهش رادیکال‌های آزاد بدن در پیشگیری از انواع سرطان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.
اين کارشناس ارشد تغذیه و رژيم درماني دانشگاه علوم پزشكي ياسوج اضافه کرد: سبزی‌ها و میوه‌ها، غلات کامل حبوبات و مغزها دارای فیبر هستند و مصرف آن‌ها خطر بروز انواع سرطان را کاهش می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر