میوه ناسالم مسمومیت ناشی از مصرف بیش از حد میوه‌های تابستانی

نوشیدن انواع شربت در طول روز تنها ۱ تا ۲ لیوان توصیه می‌شود چرا که باعث افزایش قند افراد خواهد شد.

دکتر خدیجه رحمانی گفت:«به دلیل استفاده از آفت کش در میوه‌های تابستانی و شرایط رشد میکروب مصرف مداوم میوه‌های تابستانی باعث مسمومیت می‌شود.»

دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار سینانیوز با اشاره راه‌کارهای رفع عطش در تابستان بیان کرد: «بسیاری از افراد بنابر دلایل گوناگون نمی‌توانند در طول روز به اندزه کافی آب بنوشند و یا نوشیدن آب به تنهایی برای آنان لذت بخش نیست. به همین دلیل در طول روز بسیار تشنه می‌شوند لذا برای جلوگیری از رفع عطش می‌توانند مقداری آبلیمو به میزانی که دوست دارند با آب مخلوط کرده و یا لیمو تازه به صورت خالی مصرف کنند.» 
به گفته وی، نوشیدن انواع شربت در طول روز تنها ۱ تا ۲ لیوان توصیه می‌شود چرا که باعث افزایش قند افراد خواهد شد. وی ادامه داد: «بنابراین اگر افراد تمایل به مصرف شربت دارند می‌توانند ۱ قاشق مربا خوری شربت را همراه با آب مخلوط و میل کنند.» 
دکتر خدیجه رحمانی به اهمیت مصرف میوه نیز در این فصل اشاره کرد و گفت: «میوه‌های فصل تابستان بسیار متنوع، مفید و در رفع تشنگی نیز موثر هستند. ولی با این وجود به دلیل اینکه در این فصل شرایط محیطی برای رشد میکروب‌ها بسیار زیاد است و از آفت کش استفاده می‌شود امکان بروز بیماری اسهال به خصوص در کودکان وجود دارد. به همین دلیل تاکید می‌کنیم که مقدار مصرف اینگونه میوه‌ها محدود و پشت سر هم نباشد در غیر این صورت مشکل ساز خواهد بود.» 

هشدار؛ مواد غذایی در تابستان باید در یخچال نگهداری شود
متخصص افزود: «همانطور که گفته شد زمینه رشد میکروب در فصل تابستان بسیار زیاد است به طوری که اگر غذا نیز بعد از پخت ۲ تا ۴ ساعت بیرون از یخچال باشد به حداکثر رشد میکروب‌ها می‌رسد.» 
به گفته وی، غذای پخته بیشتر از ۲ ساعت نباید در بیرون از یخچال نگهداری شود. اگر هم قرار است غذای سرد مصرف کنیم باید دمای سرد خود را از دست نداده باشد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر