استفاده از ميان وعده هاي غيرخانگي موجب اضافه وزن كودكان مي شود


استفاده بي رويه از ميان وعده هاي غيرخانگي مانند انواع ساندويچ ها، كيك، بيسكوييت، آبميوه صنعتي، چيپس و پفك موجب اضافه وزن در كودكان مي شود.

سعيده معاني كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت: والدين بايد دقت كنند تا غلات كامل را در اختيار كودكان و نوجوانان خود قرار دهند زيرا نسبت به غلات تصفيه شده، فيبر، ويتامين و مواد معدني بيشتري دارند و نان سنگك و ماكاروني سبوس دار نمونه هاي محصولات تهيه شده از غلات كامل هستند.
وي افزود: لبينات نيز منابع بسيار خوب كلسيم هستند كه در محكم سازي استخوان ها به ويژه در دوران رشد اهميت بسيار زيادي دارند، به همين دليل بايد توجه خاصي به اين دسته مواد در رژيم غذايي روزانه كودكان و نوجوانان شود.
معاني تصريح كرد: از آنجا كه ميزان چربي هاي اشباع در محصولات لبني بالا است توصيه مي شود از محصولات لبني پرچرب استفاده نشود. شير، ماست و انواع پنير به همراه نان از ميان وعده هاي مناسب براي كودكان هستند.
اين كارشناس تغذيه با اشاره به اين كه مغزها ميان وعده هاي مناسبي هستند، افزود: در كودكان و نوجوانان داراي اضافه وزن و چاق بايد در مصرف مغزها احتياط كرد و بهتر است از مغزهاي شور استفاده نشود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر