نوشابه‌هاي شيرين به اندازه دخانيات براي سلامتي مضر هستند


26-101.jpg
كارشناسان بهداشت و سلامت در آمريكا تاكيد كردند نوشيدني‌هاي شيرين و قندي مي‌توانند به اندازه سيگار براي سلامت انسان خطرناك و مضر باشند.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين كارشناسان درخواست كرده‌اند كه برنامه‌هاي گسترده‌اي با هدف آگاه سازي بيشتر و موثرتر عمومي درباره خطرات مصرف اين قبيل نوشيدني‌ها برگزار شوند.
به نوشته روزنامه ديلي اكسپرس، دكتر لوري دورفمن، كارشناس بهداشت عمومي در آمريكا در اين باره خاطرنشان كرد:
با توجه به افزايش سطح دانش متخصصان درباره تاثير اعتيادآور مواد قندي بويژه در تركيب با تاثيرات اعتيادآور كافئين كه در بسياري از نوشابه‌هاي قندي و شيرين موجود است، اين خطر بايد بعنوان تهديد جدي براي سلامت انسان به گوش عموم مردم نيز برسند و مردم بايد مطلع شوند كه اين قبيل نوشيدني‌ها مي ‌توانند به اندازه مواد دخاني و سيگار اعتياد آور و مضر باشند.
بنابراين گزارش، دكتر دورفمن از دانشگاه كاليفرنيا و دستيارانش از شركت‌ها و كمپاني‌هاي توليد كننده اين نوشابه‌ها درخواست كرده‌اند كه از تبليغات گسترده خود براي فروش بيشتر محصولاتشان بويژه با اغفال كردن كودكان و نوجوانان كه علاقه بيشتري به اين نوشابه‌ها دارند، خودداري كنند.
اين كارشناسان هم چنين تاكيد كردند كه نوشابه‌هاي رژيمي هم به همين اندازه مضر هستند چون اشتهاي افراد را به خوردن غذاهاي بيشتر افزايش مي‌دهند و تاثير به سزايي در چاقي دارند.
انتهاي پيام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر