رژیم پوست و زيبايي در بشقاب شماست!

« رژیم پوست و زيبايي در بشقاب شماست! » بله، درست است؛ به جاي كرم‌ها و ماسك‌هاي گران‌قيمت مي‌توانيد از مواد غذايي ارزشمند با پرداخت هزينه‌اي كمتر، براي داشتن پوستي شاداب استفاده كنيد.
به گزارش  مجله اينترنتي برترين‌ها به معرفي ويتامين‌ها و ديگر موارد مورد نياز پوست با بيان منابع غذايي سرشار از آن‌ها پرداخته است:
- ويتامين C: آنتي‌اكسيدان نقش مهمي براي كاهش خسارات راديكال‌هاي آزاد ناشي از نور خورشيد و آلودگي هوا را ايفا مي‌كند. راديكال‌هاي آزاد به فيبرهايي مثل كلاژن كه ساختار پوست را حفظ مي‌كنند آسيب مي‌زنند و باعث ايجاد چين و چروك و ديگر نشانه‌هاي پيري درصورت مي‌شوند. ويتامين C به توليد كلاژن كمك، سفتي پوست را حفظ و به پوست كمك مي‌كند تا خود را ترميم كند.
منابع غذايي سرشار از ويتامين C: مركبات، انواع توت، انگور، كيوي، فلفل قرمز، كلم و شاهي
- بتا كاروتن: به حفظ و ترميم بافت پوست كمك مي‌كند. مطالعات پزشكي نشان مي‌دهد بتاكاروتن نقش مهمي در كاهش چين و چروك‌ها دارد.
منابع غذايي سرشار از ويتامين بتاكاروتن: كدو حلوايي، سيب‌زميني، انبه، هويج، اسفناج
- ويتامين E: نقش مهمي در جوان‌كردن پوست شما دارد. ويتامين E خاصيت مرطوب‌كننده دارد و ثابت شده كه در كاستن از ظهور چين و چروك‌ها موثر است و باعث نرم و صاف‌تر شدن پوست مي‌شود.
منابع غذايي سرشار از ويتامين E: غلات سبوس‌دار، آووكادو، زرده تخم‌مرغ، دانه‌هاي خوراكي، اسفناج، شاهي
- سلنيوم: آنتي‌اكسيدان قوي‌اي كه قابليت انعطاف و حالت كشساني پوست را افزايش مي‌دهد، از بروز جوش و آكنه جلوگيري مي‌كند و نشان داده است كه از ظهور چين و چروك‌ها و خطوط ظريف نيز مي‌كاهد.
منابع غذايي سرشار از سلنيوم: آجيل، مرغ و جوجه، انواع خوراكي‌هاي سبوس دار، تخم مرغ،گوشت ماهيچه گاو
- زينك: به تركيب كلاژن با الاستين، نوعي پروتئين كه بخش عمده‌اي از بافت‌هاي ارتجاعي پوست را تشكيل مي‌دهد و مسئول كشيدگي و صافي پوست است كمك مي‌كند و با كنترل و تعديل ترشح چربي پوست را تميز مي‌كند. همچنين به سلامت مو و ناخن‌ها نيز كمك مي‌كند.
منابع غذايي سرشار از زينك: جوي سبوس‌دار، تخم كدو، آجيل (بادام و گردو)
- چربي‌هاي ضروري: ‌به آب‌رساني و جوان‌كردن سلول‌هاي پوست كمك و از خشكي پوست و مو جلوگيري مي‌كنند. چربي‌هاي امگا6 توليد چربي پوست را متعادل و التهابات پوستي را برطرف مي‌كنند.
منابع غذايي سرشار از چربي‌هاي ضروري: ماهي چرب، آجيل و دانه‌هاي خوراكي


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر